Als de goudprijs daalt

11-03-2013 02:55

Veel lezers kennen mij als belijdende goud fan. Sommige lezers vroeg me onlangs wat investeringsmogelijkheden bestaan ​​in het gele edelmetaal. Hiervoor heb ik later brengen een gedetailleerd overzicht van de commodity-expert Miriam Kraus.

Ik persoonlijk de voorkeur aan de continue investeringen in fysiek goud, dus in een vast tijdsinterval gouden munten (of kleine bars) te kopen, de bankier of - indien beschikbaar - in uw eigen veilige ... afgewerkt. Het is me op de lange termijn zelfs (relatief) Of de prijs van goud rechte valt. Zoals ik al zei, op de lange termijn heb ik deze eenvoudige stelling:

 
Als de goudkoers daalt ...

Als de goudprijs blijft dalen, krijg ik meer goud voor mijn geld. Logisch. En als de goudprijs daalt verder, ik heb net ontvangen meer goud voor mijn geld. Logisch. Wanneer een voorraad zou ik nooit zeggen. Omdat zelfs een solide onderneming kan in moeilijkheden of zelfs failliet gaan. Goud kan het gewoon niet failliet gaan ...

(Korte toelichting op aandelen: waarom ik predik over en weer is een verzameling van vaste aandelen - in bewaring gesteld, terwijl vergelijkbaar met hoe om te gaan met gouden single rebuy op vaste tijden natuurlijk kan het zijn dat een - op zijn minst de 10e. brengen de aandelen voor een langer resultaat. maar dat is elke 10 aandelen SOLID gesneden en lange termijn gezien, zal eindigen in het verlies is) zeer onwaarschijnlijk.
Goud in voorraad in verband

Toegegeven, we leven in vreemde tijden Market (maar zijn ze niet altijd?). Goud stijgt in de afgelopen jaren, omdat niemand vertrouwt zijn eigen munt. Goud wordt gezien als verzekering tegen dalende koopkracht. Tegelijkertijd stijgen de onderste regel, maar ook delen in de laatste 4 jaar ... inflatoire. Maar je ziet het op deze manier:

Als de goudprijs daalt, is dit een teken dat de wereldwijde economie is (of grote economische landen) beter. En het is beter de wereldeconomie, dan is het uw (geluid) aandelen (nog) beter.

Tot de volgende crisis alles weer in wanorde. Laten we hopen dat dit niet (of niet zo snel) komt. Bovendien moet alleen verwerkt worden als de huidige geld-vloed crisis en hopelijk verteerd. Dat is nog een lange weg.